bullandbear.blogg.se

Tillsammans mot ett berikande och rikare liv.

Har börjat ta hem vinst

Publicerad 2016-05-03 11:51:32 i Allmänt,

De senaste två månaderna har jag varit lite skeptisk till börsen. Investerade därför de senaste två lönerna i mera defensiva aktier som jag skrivit om tidigare. Jag har nu blivit ännu mera skeptisk. Har därför börjat ta hem vinst. 

Känner att jag behöver varna kortsiktig i Enquest  nu. Oljepriset har tappat momentum och säljarna i aktien har börjar ta över igen. Visserligen höll 4kr igår och köparna kom tillbaka. Men idag är det åter säljarna som dominerar. Jag har börjar ta hem vinst. Alla signaler säger sälj kortsiktigt. Aktien kan gå ner till 3,50 om 4kr bryts. 



Inväntar nu botten i trendkanalen på OMX 30 runt 1200. Som jag tror kommer i juni. 
Men tror också på kortsiktig upprekyl i slutet på veckan eller nästa. Skulle egentligen vilja börja köpa i OMX- aktier. Men utseendet på S&P 500 gör mig skeptisk. 



Vill gärna se en nedgång till 1950 eller 1800 innan jag börjar köpa igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

David

Hej är en man som investerat i värdepapper i över 19 år. Delar med mig av innehav, tips och idéer. Gillar även sportbilar så blir lite sådant med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela