bullandbear.blogg.se

Tillsammans mot ett berikande och rikare liv.

Enquest upp > 30% på 2 dagar

Publicerad 2016-03-19 10:33:01 i Allmänt,

Har tidigare skrivit om Enquest och dess potential. Rapporten kom i torsdags och var väl som väntat. Men med några positiva nyheter. Det viktigaste som jag tycker är att man lyckats sänka kostnaderna ännu mer. Man spår nu en kostnad på 25-27 dollar/fat istället för som tidigare 26-28. 
Kraken går fortfarande enligt plan med första oljan 2017. ( jag räknar med försening här) kassan räcker tills dess, även med lägre oljepriser så en eventuell nyemission är nog ingen risk för. 

Kortsiktigt slog den i ett motstånd i fredags vid ca 2,60 och vände ner från dagshögsta. Med otur ska vi ner och testa av 2kr igen som är stöd innan nytt försök på motståndet kommer. Jag ligger kvar och avvaktar dipp för att köpa mer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

David

Hej är en man som investerat i värdepapper i över 19 år. Delar med mig av innehav, tips och idéer. Gillar även sportbilar så blir lite sådant med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela