bullandbear.blogg.se

Tillsammans mot ett berikande och rikare liv.

Still i båten.

Publicerad 2016-06-07 19:50:06 i Allmänt,

Har inte gjort så mycket ändringar det senaste. Deltar i Castellums nyemission då jag tycker det är bra pris. Ökar också i kinnevik. Tror de kommer höja sin ordinarie udelning nästa år så det är bra direktavkastning nu efter extrautdelningen avskilts. 

Den största affären jag gjort är att dubbla mitt innehav i Vostok new ventures. Gjorde det efter nyheten att de ska börja återköpa aktier. Tidigare år har de varit riktigt fina år när de gjort det. 

HCP har lite problem med en hyresgäst. Men verkar som de ska dela ut problemdelen till sina aktieägare. De lär slåss med näbbar och klor för att kunna fortsätta vara en utdelningsaristokrat. 

I juni kommer utdelning från Uniqa insurance ca 7%, NAXS ca 5% och de månatliga Boston pizza, Nortwestern samt Realty income. 

NAXS är intressant, fick upp ögonen för dem i en artikel/intervjuv med blondinbella. 

Varit på semester också, därför det varit lite tyst. Underbar resa genom Tyskland, Österrike, Italien och Kroatien. Det är billigt att köra för fort i Kroatien:-)

Min drömbil. Perfekt i alla vinklar. 


Italienare har verkligen problem att bygga raka torn. Inte bara i Pisa. 


Omnom

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

David

Hej är en man som investerat i värdepapper i över 19 år. Delar med mig av innehav, tips och idéer. Gillar även sportbilar så blir lite sådant med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela