bullandbear.blogg.se

Tillsammans mot ett berikande och rikare liv.

Brexit???

Publicerad 2016-06-23 15:17:24 i Allmänt,

Idag sker röstningen om Storbritannien ska vara kvar i EU eller inte. Ska sanningen fram har jag inte en aning om hur det kommer påverka börsen. Jag gissar att om det blir ett bremain så fortsätter det positiva momentumet vi haft i veckan. Blir det brexit blir det nog oroligt i några dagar. 

Frågan är om valutgången spelar någon roll. 2/3 i parlamentet vill stanna och röstningen är bara vägledande och inte bindande. 

Lönen har kommit men jag avvaktar nog tills på måndag med att placera den. 

I övrigt så testade OMX stödet vid 1250 och rekylerade upp som skrivit tidigare. Samma gäller enquest. 3,50 testades och höll. 

Tele2 är ett av mina större innehav. De meddelade att man köper TDC. Det blir en nyemission eftersom man inte vill sänka utdelningen. Man har ju ett år kvar på de 3 åren med 10% utlovad utdelningsökning. 

Lite tillökning i portföljen. Har i veckan tagit in Starbreeze, Gaming innovation group, Hoist, nanologica och Dedicare. Förra veckan hoppade även Intrum Justisia in. Dessa är bolag med tillväxt och ville diversifiera portföljen lite mer inför sommaren som ofta är svag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

David

Hej är en man som investerat i värdepapper i över 19 år. Delar med mig av innehav, tips och idéer. Gillar även sportbilar så blir lite sådant med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela