bullandbear.blogg.se

Tillsammans mot ett berikande och rikare liv.

Fortsatt defensivt med aprillönen.

Publicerad 2016-04-23 19:56:24 i Allmänt,

Jag fortsätter på samma spår som med förra månadslönen. Defensiva aktier likt de jag skrev om inför förra månadslönen. 

Tycker börsen börjar bli dyr så kollar lite på eftersläntrarna i min depå om de är värda att öka i annars defensivt eller små tillväxtbolag som jag tror kan gå bra under sommaren. Tex consilium, coor. Vostokbolagen. Men är ju beroende av belåningsgrad så blir väl mest i nordea och telia samt tele2. 

Måste även nämna enquest. Ni som följt mina inlägg om bolaget och kanske köpte har varit med om en otrolig resa. Vi har brutit igenom de motstånden jag skrev om tidigare och handlas nu på drygt 4kr som också är stöd. Nästa motstånd ser jag först vid 7kr samt dubbelnollnivåerna 5,00 och 6,00kr

Jag har haft en väldigt fin månad. Mina 3D system går som tåget, Saniona har följt efter men de två är mindre innehav. Enquest däremot, har på en månad gått från sämsta och kanske 6 största innehav till största och näst bästa. 

Ett annat basinnehav jag har är kinnevik. En extrautdelning på 18 kr fick aktien att dra. 

Tyvärr har jag även några sänken. Ericsson, och Getinge hade inga lysande rapporter. Kommer öka i dem båda. Hormel foods har tappat mycket med. Kommer följa utvecklingen och ev öka där med. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

David

Hej är en man som investerat i värdepapper i över 19 år. Delar med mig av innehav, tips och idéer. Gillar även sportbilar så blir lite sådant med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela